Columbia River kløft

Nybegynnerguide til Portland

Forrige måned dro jeg til Portland, Oregon, for å snakke på PNSQC, en programvarekvalitetskonferanse, om Impostor Syndrome. Før denne turen visste jeg ikke så mye om Portland, annet enn at det er rart, hipstery og grønt (i utgangspunktet som Portlandia). Raskt fant jeg ut at den har deilig mat og er en himmel for entusiaster av mikrobrygget øl. Her er de mest fantastiske tingene jeg klarte å gjøre i uken min i Portland.

Bussen dreide til matbil på Alberta Str.

Nabolagene

Portland består av fem kvadranter (i Portland, 5 = 4), det vil si fem nabolag som har hver sin kultur.

1. Nordøst er der jeg bodde i en koselig Airbnb-leilighet omgitt av unike søte hus. Alberta Street er hjertet av NE med graffiti, lokale butikker og kunstgallerier. Alberta var uten tvil min favorittgate i Portland. Du må stoppe for en is på Salt & Straw! En kort spasertur derfra finner du Rose-hagen, en liten, men vakker hage som er verdt å sjekke ut. En annen perle i NE er Kennedy-skolen, som er en historisk skole renovert som barer, restauranter, et hotell og teater. Barene er i forskjellige klasserom, det ene kalles kjemi og spesialiserer seg på cocktailer, og de har fortsatt tavlen på veggene. Det er virkelig unikt.
  2. Den nyrestaurerte og trendy Mississippi Avenue ligger i Nord. Det er gamle skolen, med en moderne vestlig stemning over det hvis det gir mening. Der fikk jeg den beste pizzaen jeg noensinne har hatt på Lovely's Fifty-Fifty!
  3. I sørøst har du Hawthorne Blvd. med vintagebutikker, tatoveringssalonger, mikrobryggerier og en hyggelig mini Powells-bokhandel.
  4. Portland sentrum ligger i sørvest, og den beste funksjonen er Tom McCall Waterfront Park hvor du kan se Portlands 'åtte broer.
  5. Jeg er en langt borte boknerd så Powells bøker i sørvest (i utgangspunktet sentrum) var som en himmel for meg! Det er den største uavhengige nye og brukte bokhandelen i verden, med imponerende 6.300 m2 og ni fargekodede rom. Du kan bokstavelig talt tilbringe måneder der inne, vel, i det minste kunne jeg. Protip; se etter bøker av lokale forfattere som Chuck Palahniuk, og du kan finne en autografert bok uten ekstra kostnad!

Japansk hage

Portland Japanese Garden er vakker, med praktfulle koi-fisker og absolutt verdt et besøk, til tross for $ 14,95-innrømmelsen og at det er litt overfylt. Jeg tilbrakte litt over en time der, men jeg ville blitt værende lenger hvis været hadde vært bedre. Jeg foretrekker denne hagen fremfor den japanske tehagen i San Francisco som er mindre og mer overfylt.

International Rose Test Garden

Rett overfor den japanske hagen, er det denne enorme vakre rosehagen med gratis inngang. Jordsmonnet i Portland har den perfekte PH-verdien for roser, og under WW1 sendte folk fra Europa mye rosefrø til Portland for å redde rosefrøene sine. Fra det spratt den internasjonale rosetesthagen med nå over 7000 roseplanter av 550 forskjellige slag.

Forest Park

Forest Park er den største urbane parken i USA. Jeg tok en buss dit fra Rose Garden og kom i Macleay Park og gikk Holman Lane og deretter tilbake på Wildwood stien og ned til Stone huset. Den turen var to og en halv fantastiske timer, der jeg ikke så eller hørte noen andre mesteparten av tiden. Jeg dekket bare en liten del av parken; det er virkelig stort.

Columbia River Gorge Waterfalls and Mt Hood

Jeg dro på en guidet dagstur med Wildwood Adventures, som var en veldig morsom og vakker naturrute. Columbia River Gorge har over 70 fosser, 20 av dem er lett tilgjengelige fra veien, de andre er tilgjengelige med fotturer. Dessverre hadde det skjedd en forferdelig skogbrann fire uker før, så vi klarte bare å gå opp til ett fossefall og fikk bare et glimt av Multnomah Falls, den største attraksjonen i juvet, når du kjørte forbi. I stedet stoppet vi ved fiskeri settefisket i Bonneville, som til å begynne med ikke høres interessant ut, men det var det faktisk. Der kan du besøke Herman, den 70 år gamle støren. Mt Hood er Oregon høyeste fjell og er et landemerke for Portland. Til min overraskelse var det mye snø der på Timberline Lodge når været hadde vært sol og 15 ° C i byen. Hvis du er interessert i å gå på PCT, kan du gå bare noen få skritt over Timberline-hytta hvor PCT-løypa passerer. Dessverre var det så mye snø at jeg ikke kunne se den.

Simpsons

Matt Groening, skaperen av Simpsons, er født og oppvokst i Portland. I alfabetkvarteret i NW-kvadranten er det gatenavn som Flandern, Lovejoy, Quimby, Terwilliger, Burnside og Kearney. Høres kjent ut?

1 av Portlands 8 broer

Portland er rart

Ja, Portland har mange hipsters og yuppies, og det er grønt og rart (i den forstand at alt går). Men det er også mye mer enn det. Det er også kunstig og vennlig. Den har en flott musikkscene; Jeg fikk se et av favorittbandene mine The War on Drugs spille der. Det er søte matvogner med deilig mat overalt. Det er ingen omsetningsavgift i hele staten. Men det jeg elsket mest er den omsorgen og kvaliteten folk har lagt inn i sine virksomheter og personlige forhold. Hvis det ikke var for de regnfulle vintrene og våren, ville jeg ikke hatt noe imot å være en av de 200 personene som flytter til Portland fra California hver dag. Jeg klarte ikke å dra til stranden, noe jeg har hørt er veldig fint, men det er en flott unnskyldning for å besøke Portland igjen.