Å reise utenlands er ikke bare for de rike og velstående

Denne bloggen fungerer som motivasjon for folk i begynnelsen av 20-årene og vurderer om de skulle reise nå eller vente til senere i livet. Intensjonen er å motivere deg til å bestille din neste tur.

Når jeg vokste opp, elsket jeg å se eventyrfilmer om å dra på en unik reise på mystiske steder over hele kloden. Enten det var Kina, Australia eller Sør-Amerika, jeg ble fascinert av den dristighet de måtte bare forlate hjemmene sine og gå så langt unna. Selvfølgelig, de fleste av disse oppdagelsesreisende var hvite middelaldrende menn med formuer, jeg ønsket å være den representasjonen som jeg ikke så i mange av filmene eller videospillene jeg spilte.

Fordi jeg tror på å snakke ting til eksistens, hadde jeg for lengst trodd at jeg ville utforske steder langt borte, selv uten å vite hvordan jeg ville få det til å skje. Alt jeg visste var at jeg ville komme dit.

Spol frem til mitt juniorår på college der frøene til tankene jeg la inn i universet begynte å manifestere seg da jeg fikk den ville ideen om å studere i utlandet i Australia.

Sydney, Australia foran operahuset

SageCorps var et unikt program som tillot meg å studere i utlandet og jobbe i et oppstartsfirma. Jeg er hovedfag i informasjonsteknologi, derfor ønsket jeg å være i stand til ikke bare å være på banen med akademikerne mine, men også få betalt. Programmet kobler deg til oppstart i tidlig fase, og du kan gi et bidrag ved å jobbe som praktikant. Jeg jobbet som Full Stack Developer praktikant hvor jeg opprettet en intern A-B applikasjon.

Etter den møysommelige prosessen med å få universitetet mitt til å tillate meg å delta i studiet, kunne jeg studere i utlandet. Jeg inngikk en pakke med Sallie Mae og skaffet et Gilman-stipend og var lenge før jeg var på vei til et langt borte land som jeg alltid drømte om.

Det var fantastisk å ha en jevn inntekt mens jeg jobbet i utlandet, fordi det ga meg muligheten til å oppleve landet uten å krone. Jeg var i stand til å oppleve landet fullt ut og bli beriket av dets kultur. Da innså jeg at det blir lettere å planlegge en tur når oppholdstiden er kortere.

Phuket, Thailand foran Big Buddha

Å reise til andre deler av verden blir enkelt etter at du har gjort det en gang.

I forbindelse med mine reiser til Australia, tok jeg det på meg å reise til steder i nærheten, fordi hvorfor ikke? Jeg var der likevel! I vårferien dro jeg på en øytur i New Zealand. En gruppe venner og jeg hoppet inn i en leiebil og turnerte på South Island og hoppet fra vandrerhjem til hostel på turen. Vandrerhjem er fantastiske fordi de er superbillige, men du får det du betaler for, så ikke forvent overdådige rom.

På slutten av semesteret bestemte jeg meg for å ta en tur i Sørøst-Asia hvor jeg bestilte 3 direktefly fra Australia til Singapore, Singapore til Thailand og Thailand til Australia.

Fordi du kan gå på nettsteder som TripAdvisor og finne billige turer og attraksjoner i området, er turplanlegging mye enklere. På samme måte er det billigere å hoppe fra land til land når du allerede er på den siden av verden!

Gjør noe utenom det vanlige.

Jeg har alltid ønsket å gjøre noe sprøtt som dykking. Jeg vet ikke hvorfor, men noe med den dype ukjente interesserte meg. Derfor, mens jeg var i Australia, ble jeg en sertifisert dykker. Jeg tok en online-klasse i en måned, planla praksisdykkene mine og organiserte til slutt en tur til Great Barrier Reef. Jeg gjorde noe mange ikke gjør, noe som er et mål jeg prøver å sette meg når jeg er i forskjellige deler av verden. Gjør noe utenom det vanlige.

Å reise i utlandet ung er vanlig overalt ellers.

Mange av studentene jeg møtte fra steder over hele verden reiser internasjonalt unge. På grunn av den kapitalistiske linsen har vi i USA en tendens til å se på de viktigste årene, typisk 20- til slutten av 30-årene, som et tidspunkt for å maksimere rikdom. Ettersom det kan fungere bra for noen, tror jeg at livet også handler om balanse, derfor vil jeg heller kunne se alle severdighetene rundt hele kloden mens kroppen fremdeles samarbeider med meg og bygge meg økonomisk samtidig.

Alle i verden er ikke ute etter å få deg.

Som mange andre mennesker har jeg en overaktiv fantasi. Heldigvis hindret det ikke meg i å ta spranget for å dra til utlandet. Hver gang jeg forteller mine venner og familie at jeg reiser til utlandet, er de fleste av dem redde for at jeg kommer til å bli kidnappet og torturert som en scene fra filmen Hostel. Jeg klarte å abstrahere at ved å tro at mennesker er iboende gode.

Verden er riktignok et skummelt sted, men det er like grunnleggende som å se på glasset halvtomt eller halvfullt. Det kan skille deg fra å leve dine villeste drømmer til å se andre leve sine villeste drømmer bak en glassskjerm.

Roma, Italia inne i Colosseum

Du kan virkelig reise på et budsjett.

Som mange mennesker var penger den største faktoren for å kunne reise utenlands. Jeg kommer fra en lavere middelklassefamilie og hadde ikke sikkerheten til foreldrenes bankkonto for å finansiere turen min. Så hvordan gjorde jeg det? Ærlig talt, det var bare å ha tro på at den kunne få det til og prioritere.

Heldigvis hadde jeg søkt et Gilman-stipend for å støtte meg sammen med økonomisk støtte fra skolen (Sallie Mae) for å hjelpe meg med å reise første gang. Jeg klarte ikke å innse hvor lett det var å reise, men da jeg endret prioriteringene for utgiftene mine, klarte jeg å imøtekomme reisekostnadene. Jeg elsker å shoppe, men når jeg først hadde prioritert å reise, klarte jeg å visualisere utgiftene mine. Tankene mine skiftet fra å kjøpe sko til å bestille fly.

Dette grunnleggende skiftet i tankesett og forstå vekten av enkle hverdagskjøp hjalp meg å være motivert for å spare penger mot fremtidige turer. Nå er målet mitt laget for å besøke et nytt land hvert år resten av livet, uansett omstendighet det året.

Fortsett å reise.

Etter min tur i Australia, inngikk jeg en pakt om at jeg skulle fortsette å reise hvert år. Derfor var min neste tur til Europa. Jeg besøkte Paris, Italia og Amsterdam. Etter å ha reist og fått venner i utlandet, har du muligheten til å ha venner på forskjellige steder. Dessverre, i løpet av den tiden jeg gikk, var de fleste av vennene mine på deres respektive skoler, så jeg hadde ikke et sted å bo på, men hvis du koordinerer turen din i samsvar med dette, kan du få en stor kostnad: bolig.

Hvis du aldri har reist utenfor USA, er Europa det beste stedet å reise på grunn av hvor sammenkoblet de enkelte landene er. På samme måte som Ash Catch-Em som rekker merker fra de forskjellige kampene hans med Pokémon's, kan du gjøre opp hvor mange land du har besøkt. Reise mellom land er veldig billig! Jeg snakker om en flytur fra Paris til Italia som koster som 100 euro maks eller et tog fra Paris til Amsterdam som koster som 65 euro som er relativt billig. Per i dag vil det være henholdsvis $ 116 og $ 75. Billig! Ikke vær redd fordi de fleste av disse landene er veldig imøtekommende for det engelskspråklige, spesielt hvis du drar til større byer, som vil tillate deg å navigere i ting enkelt. Noen restauranter har for eksempel menyer som er engelsk og andre ting av den art.

Amsterdam, Nederland i nærheten av Van Gogh-museet

“Bare gjør det.” - Phil Knight

Til syvende og sist er verden din oase. Det er opp til deg å ta det første spranget av tro og begynne å utforske. Jeg kunne umulig forlate denne jorden med å vite at jeg bare klødde overflaten til leting. Jeg håper mine reiseopplevelser har gitt deg lyst og mot til å reise til utlandet. Forhåpentligvis vil jeg støte på deg i noe fremmed land.

Du velger stien du vil ta, så velg med omhu!

Du kan følge meg på Instagram og Twitter @officialdalvin for å følge med på de vanvittige eventyrene mine. Følg også med på bedriftssiden min på Instagram @dalvindigitaldesign for å få et tilbud på mine forskjellige tjenester som fotografering, webdesign og grafisk design.