Svømming i stjerner med fremmede

Tinder Tourism i Thailand

Det er fenomener å finne i Thailand og andre steder i verden, der planktonet i havet gløder. Det kalles bioluminescens, og når de blir rørt av bevegelse eller opphisset, begynner de å glø. Etter nesten et år med samlet reise gjennom hele Sørøst-Asia, hadde jeg YET til å oppleve denne magiske forekomsten til et uplanlagt Tinder-eventyr med noen få tyske turister på øya Koh Phangan.

Jeg matchet med en ganske generisk utseende fyr fra Tyskland, og det første jeg spurte ham var om han kunne kjøre scooter ... da om han kunne komme og hente meg for å utforske.

To uker før hadde jeg brukket håndleddet og bodde på øya i et feriested eid av en nær venn. Jeg klarte ikke å ri på scooter eller gjøre mye utenom å gå rundt det lille hjørnet mitt på øya, så etter en uke klødde jeg for å komme meg ut og eventyr litt. På dette tidspunktet hadde jeg ikke fått håndleddet til å sjekke ut andre enn en balinesisk healer, og jeg håpet at når hevelsen skulle gå ned, ville jeg ha det bra. Men inntil da var jeg bare litt forsiktig med det.

Den tyske fyren og jeg arrangerte å møte opp og prøve å finne noen fossefall å vandre til, så møtte jeg ham og to venner på hovedgaten for å ta frokost og før vi dro ut. De var ganske chill. Han var advokat i trening eller noe relativt normalt. Kyllingen, en total tatoveret babe, var akkurat i gang med en lengre periode med reiser som ville sende henne rundt i Sørøst-Asia. Kameraten var vingemann, ikke sikker på hva historien hans var, men han snakket knapt. Etter en litt vanskelig frokost var vi på eventyret.

Vi satte kursen oppover østkysten av øya på jakt etter en foss som var på Google Maps. Det var varmt og klissete, og til slutt stoppet vi på et punkt som skulle være en inngang. Selvfølgelig var det en kvinne som solgte mat, vann og andre varer som pekte oss i retning fossen. Hun sa ganske enkelt, "følg hunden min." Vi lo alle sammen og begynte faktisk å følge den lodne guide. Han så ut til å vite nøyaktig hvor han skulle gå… vel nesten.

Det var vann, men det var litt overveldende for en foss. Vi hadde tilsynelatende bare savnet den, og hunden skulle ta oss helt opp, men han syntes å være den lateste guiden noensinne, så vi reiste for å finne en strand og flykte fra den uuttømmelige varmen.

Ved stranden brente vi opp. Vannet gjorde lite for å unnslippe solen, da det var grunt på ganske mange måter, og vannet var varmt som et friskt rennende bad. Jenta og jeg forlot guttene for å ta et kjølig glass vin litt lenger opp og vi snakket om reiseplanene hennes og hvordan hun nettopp hadde møtt gutta på vandrerhjemmet hennes. Jeg endte opp med å legge henne til på Facebook og har fulgt hennes reiser siden, hun har truffet så mange FANTASTISKE steder. Som jeg husker, var hun sykepleier eller noe tilbake i Tyskland og hadde spart penger for den utvidede reiseturen.

Vi kom sammen på guttene og planla å sjekke ut denne neste stranden der de hadde blitt fortalt at det var noen forlatte bungalower og de ønsket å krasje den natten. Heldig for meg, det var min favoritt lille strand på øya og hadde vært på den mange ganger før. På veien hentet vi et par flasker vin og litt whisky. Jeg insisterte på at jeg måtte være chill, da jeg hadde et online jobbintervju planlagt til midnatt den kvelden. Den tyske fyren var kul på det, sa at det ikke var noe problem for ham å sørge for at jeg kom tilbake i tid.

Vi dro til den skjulte stranden og delte et lokalt måltid på en restaurant på stranden mens solen gikk ned. Da de så opp på bungalowene på stupet, prøvde de å bestemme hvilke som ble forlatt basert på mengden lys som så ut når det ble mørkere. Jenta bød på ideen om at vi alle skal bli tynne. Jeg var ikke overbevist om at det faktisk skulle skje, men igjen er jeg virkelig dårlig til å lese tyskere.

Etter middagen dro vi ned til vannet i mørket og satte oss ned for å ta noen drinker.

Det gikk ikke lang tid før hun strippet ned og løp ut i vannet. Dette skulle definitivt skje da. Jeg hadde ikke vært mager neddyktig siden jeg bodde i Vietnam året før, og det var bare i takbassenget vårt med venner etter mange middagsselskaper. Når det gjaldt mager dukkert med fremmede, var det ikke det at jeg var imot, jeg hadde bare aldri hatt muligheten før (i det minste at jeg kan minne om toppen av hodet). Så resten av oss tok på bursdagsdraktene mine, og snart var det min tyske tinder match, vennen hans, den tatoverte jenta og jeg alle flyter rundt i mørket under et hav av stjerner.

Så, plutselig, begynte vi en etter en å legge merke til at vi glødet. Hver bevegelse vi gjorde ble fulgt av en glødende løype. Vi svømte i stjerner, utenfor en øy, under teppet av stjerner på nattehimmelen!

Dette var på listen over bøtter med ting jeg kan gjøre i Thailand (kanskje ikke den tynne dyppingsdelen), men jeg hadde ingen anelse om at i dette bestemte området var de å finne. Bare en gang før, da jeg beruset raste nedover en strand litt lenger sør, snublet jeg over noen få glødende plankton mens de vasket i land. Men nå svømte vi i dem!

Da etter hvert nyheten gikk av, og vi trengte å fylle på glassene våre, kom vi oss ut av havet og stod naken på stranden og stirret ut mot de lokale rekebåtene som fisket med lysene på. På dette tidspunktet la jeg meg ved siden av den tyske fyren da han prøvde å overbevise meg om å bare bo i bungalower med dem den kvelden. Jeg insisterte på at jeg måtte komme i gang snart for å forsikre meg om at jeg fikk denne jobben, og vi kan ha drukket litt ut.

Vi fant klærne våre, og overlot de to andre til å omfatte bungalow-situasjonen da vi dro tilbake av scooter til feriestedet i Haad Rin som jeg bodde på. Forsiktig syklet vi tilbake i mørket og ankom akkurat i tide for at jeg skulle trekke det sammen noe til dette Skype-intervjuet. Jeg forventet halvparten at han skulle knulle av og fortalte at det kan være en stund, men han forble stille og ute av syne gjennom hele saken.

Nesten så snart jeg var ferdig med intervjuet, trakk han av meg bunnen og gikk ned på meg til jeg kom, så knullet vi litt (tok vare på det fremdeles ødelagte håndleddet mitt). Han spratt etter å ha spurt en gang til om jeg ville krasje i en forlatt bungalow.

Denne forekomsten av Tinder Tourism ble til en så magisk natt, men bare fordi jeg bare måtte gå med strømmen. Jeg endte opp med å trenge å få en rollebesetning og håndleddet mitt var ganske dårlig brudd, så jeg hadde ingen måte å komme meg rundt på, men jeg bare utforsker en øy fra noen ferieres synsvinkel var et nytt eventyr. Jeg fikk tagge med og være en del av den ville turen deres til Thailand. Det var en øy som jeg hadde brukt mye tid på og hadde utforsket de fleste hjørnene, så det var kult å se den fra deres perspektiv (og lære at det er forlatte bungalower på favorittstranden min).

Åh, og jeg landet jobben helt.

Dette er de virkelige historiene til en kvinnelig reisende og Tinder-bruker i midten av tyveårene, med over 15 land og 1700+ kamper hittil. Hvis du synes disse historiene er underholdende, kan du dele.