Biltur til Crater Lake på Autopilot

Vi pakket bilen og traff veien klokka 05.00 lørdag morgen for en 3-dagers, 1.200 mil null bensintur fra San Francisco til Crater Lake med en side av college-fotball i Eugene. UW spilte Oregon og Huskies ble rangert; Dette kan bare være vårt år å slå Ducks. Energi av kaffe og høye forhåpninger la vi ut fra San Francisco til Eugene for å ta avspark på ettermiddagen.

Dette var ikke en vanlig biltur: vi reiste i en Tesla. Definitivt bedre enn min gateparkering, byvennlig (alias gammel, men pålitelig) '98 Corolla og enda bedre enn Anmols siste WRX som jeg elsket. Nei, Model S er en helt annen type kjøretøy.

En gang på motorveien satte Anmol bilen i Autopilot. FYI Autopilot er for tiden “Nivå 2” (delvis automatisert) og ikke helt autonom, selv om det kommer.

Etter at en hjort løp bare føtter foran bilen på motorveien og stoppet med et bokstavelig hjort-i-hodelykt-blikk (vi stoppet og forhåpentligvis løp det til et tryggere sted), tok vi vårt første supercharger-stopp i Vacaville for en rask lading og litt mørke parkeringsplasser yoga og konstellasjon funn.

Solen steg vakkert over Sierras og så snart solen var helt over fjellene, flyr det fugler overalt.

Hazy pink soloppgang over Sierras

Når vi kom lenger nord, begynte vi snart å øke og vind gjennom åsene mot Shasta. Vi kom gjennom sørlige Oregon til Autzen Stadium på ettermiddagens hete og tok plassene i solen. Jeg innrømmer at Autzen er et ganske fint stadion. Det skadet ikke at UW hadde en seier på 70–21!

Autzen Stadium

Vi spiste middag i nærheten på Izakaya Meiji utenfor på terrassen. Nydelig! Vi ønsket å dra til Ninkasi før middag (det er bare et par kvartaler unna), men det stengte for tidlig. Nedtur!

Dagen etter spiste vi brunsj og traff veien til Crater Lake. Vi sjekket inn på campingplassen (siste åpne natt i sesongen!) Og valgte stedet. Vi gikk langs mønet over innsjøen, tok utsikt, og slo oss ned på hytta for en forfriskende øl og middag.

Vi startet utenfor for den beste utsikten, men flyttet inn til det varme fellesområdet hvor mange mennesker hang på sofaer og stoler, snakket og likte bålet. Å, og solen, den gikk ned. Det var greit.

Nyter utsikten med noen øl fra Oregon

Etter å ha hatt glede av de siste minuttene av luksus innendørs, satte vi kursen ned til campingplassen og slo opp teltet med måneskinn og lykt. Vi koblet til destinasjonsladeren nær inngangen til parken, som er det som tillot oss å besøke denne nasjonalparken ved EV!

Jeg har nevnt det nye teltet vårt i et tidligere innlegg, men Hubba Hubba NX er virkelig fantastisk. Den går bare så raskt sammen og er super lett (selv om vekten ikke var veldig viktig siden vi bobil). Vi la den stå i “stargazing mode” i en halv times tid for å glede oss over den vakkert klare kvelden og de lyse stjernene over før vi lukker den opp igjen for å holde varmen.

Destinasjonslader og campingplass for Crater Lake (telt regnfugl allerede av)

Vi våknet rett før soloppgang for å pakke sammen leir og komme i gang med en tidlig fottur. Det var 31F og det var frost på regnfuglen og teltstengene da vi tok den ned. Kaldeste camping jeg har gjort på en stund!

Vi fikk ikke helt soloppgang, men like etter soloppgang var nydelig over innsjøen, og vi likte en skarp, kort 2-mils tur før frokost.

Like etter soloppgang over Crater Lake

Mer nydelig utsikt hadde vi da vi våget oss opp Garfield Peak:

Fotturutsikt

Med en lang kjøretur foran oss var det alle fotturene vi klarte å passe i. Vi satte kursen nedover løypa og hoppet inn i bilen for å reise hjemover.

Vi tok motorvei 97 gjennom Klamath mot Shasta. Det var en flott kjøretur (minus noen få trege semis) med bare svingende høstfarger og vid utsikt. Vi stoppet for et par anklager på vei hjem og så en siste bilferie solnedgang fra motorveien.

Vellykket elbil kjøretur!

3 dager, 1200 miles
Oktober 2016

Stopp ved Point Reyes på vei tilbake for en tur eller backpacking-tur>