En kjærkommen regnbue ut av soveromsvinduet vårt

Vår siste stopp har tatt oss til en rolig, isolert og magisk region i Spania, Galicia. Se for deg det nordlige og vestlige hjørnet av Spania, og tenker på det riktige området. Nå legger du til det frodige grønne skoger, bølgende steinete åssider og en nydelig robust atlantisk kystlinje. Den galiciske kysten er oversvømmet med fiskebyer, dusinvis av små strender og en og annen restaurant eller surfebutikk. Været for vårt fire netts besøk var kjølig og regnfull, og varmet nok på vår siste dag for å tillate en avstivende svømmetur i det kalde, turkise Atlanterhavet.

Aldri var det et sted med så lite å gjøre at vi var så triste å forlate.

Men før Galicia måtte vi reise fra et nydelig hjem i San Sebastián. SS-hjemmet vårt hadde en jernmotorisert sikkerhetsport som vi stengte om natten for å låse oppkjørselen. Så morgenen vi skulle dra, vi sto tidlig opp, alle hoppet i minibussen og jeg låste huset. Bare for å innse at porten fremdeles var stengt og låst og portåpneren fortsatt låst inne i huset! Fuuuuddddggggeee! Vi kan ikke kjøre ut! Vi brukte den neste timen på å skure hagen og kaste etter en reservenøkkel.

Heldigvis sendte verten pappa henne etter kort tid for å kausjonere oss! Vi var på vei ... leksjon, ikke få et hus med port.

Så tilbake til Galicia!

En morgen kjørte vi nedover kysten for å utforske de mest fantastiske ruinene. Keltiske ruiner for å være nøyaktige og dateres til år 100 f.Kr.

Ruinene ble kalt Castro de Baroña. Nettstedet var veldig kult bestående av små sirkulære stein ‘rom’ der kelterne antar jeg hadde et stort leirhus.

Noe snart bør du se på en liten video vi har skutt i åssiden av dette kule nettstedet. Lidia og Elliot gjeninnførte en scene fra Star Wars ... Lidia var Rey og Elliot var Luke. De gjorde scenen der Rey vandrer opp langs kysten for å finne Luke slik at hun kan trygle ham om å ta tilbake sitt gamle lyssabel.

VRBO-huset vi leide i Galicia var et virkelig flott opphold… helt bortskjemt er hvordan vi ruller.

Huset lå i en åsside med utsikt over en liten landsby. Hjemmet, hovedsakelig konstruert av stein, var bare det perfekte stedet for å slippe unna. Bilder vil ikke gjøre dette rettferdig, men jeg vil legge ut noen få likevel.

Som du husker at vi reiser med mamma og Lidias mamma. Moren min, Sharry, en HGTV-fan, elsket alle de små innslagene i hjemmet, fantastisk steinarbeid, et badekar, vakre armoires (ingen skap i disse gamle hjemmene) Guttene ble venn med en nysgjerrig lokal hund, Lua. Lua kom på middagstid hver natt på jakt etter utklipp, noen ganger ville hun ha med seg en liten hundevenninne.

Landsbyen vi i utgangspunktet bodde i var en samling på rundt 50 åssider i hjørnet spredt mellom små gårdsanlegg. Alle har hage og vinranker. Landsbyen eller byen ble kalt O Cruceiro de Roo, det var en gammel kirke, et marked med vennlige folk og en restaurant som åpnet for middag på en virkelig spansk tid på 9:30! (Vi gikk til middag en natt og Elliot sovnet nesten i fanget mitt.)

Langs hoveddraget

Befolkningen i Spania nesten over hele linja har vært vennlig, gjestfri og tålmodig. Å reise med to unge gutter som ambassadører åpner lokalbefolkningen på en spesiell måte. Vi har alle hatt glede av å øve på de 15 viktige spanske ordene våre. Vi har mestret pantomimering av mange av våre spesielle behov (bestilling av en rett til guttene, saus på siden!) Landsbyboerne fant oss en nysgjerrig gruppe som alle ønsket å si hei og kysse kinnene våre i hilsen.

Vår nye lokale beste venn er Igor. En sardinisk transplantasjon, eier Igor en liten pizzabutikk bare en landsby nedover veien. Igor, vi oppdaget er en fisker. Du husker kanskje at i løpet av turen vi leter etter enhver sjanse til å fiske litt. Jeg snakket med Igor en dag etter at jeg fikk en pizza til guttene, og jeg nevnte tilfeldigvis at vi lette etter et bra sted å fiske!

Det var alt det trengte ... snart hadde vi noe alvorlig søt innsidefiskerinformasjon. Igor fortalte oss hvor vi skulle finne automaten med levende agn.

fiske agn salg

Han fortalte oss nøyaktig hvilken type ormer vi skulle kjøpe ... ‘Minoca Pais’ for å være nøyaktig.

Igor snakket meg med å ta guttene til en gammel steinbro i nærheten. Han sa at vi måtte gå til broen ved solnedgang når tidevannet skulle være på det laveste. Dette får oss til å gå ut klokka 11 om natten ... Det var en utfordring å slippe linjen din fra en 5 meter høy bro i mørket. Du kan se plasseringen i videoen nedenfor. Det susende vannet er tidevannet som går ut av denne lille bukta. Vi fanget ikke noe, men det var et helt uforglemmelig eventyr ...

Etter å ha forlatt broen omtrent klokka 11:30 stoppet vi tilbake på pizzabutikken og fortalte Igor alt om natten vår ... han var glad for å informere oss om alt vi gjorde galt, fra feil vektbunn, feil type fiskestang og at vi burde ha ventet til ca 12:30 for å gå ut ... en total karakter!

Og her er den uforlignelige Igor!

Den siste dagen vår her var en kul skarp stranddag. Vi ser ut til å være i Galicia omtrent en måned før en antagelig betydelig turistsesong ... det var litt kult under vårt besøk, og som sådan var den pittoreske stranden vi besøkte all vår.

Vannet var omtrent temperaturen på Lake Superior i begynnelsen av juli, veldig kaldt, men hvis du er motivert kan du komme deg inn ...

Så der har du det. Det har vært en morsom, travel og avslappende dag. Etter en overnatting i London sier vi farvel til begge bestemødrene, og vi er på egenhånd. Mødrene våre var fantastiske å reise med! De la en morsom dynamikk til eventyret vårt og ble kjent med hverandre ganske bra det virket! Vi vil savne dem. Nå er vi på vei til Frankrike for å besøke noen gamle college-venner av Lidia. Så fetteren min Petr i Tyskland og deretter videre til Kroatia for flere eventyr ved sjøen.

Takk for at du leste! Håper du planlegger noe av ditt eget eventyr!