Hvordan jeg fikk lokale turledere til å konkurrere om ferieturen min

Jeg anser meg som godt reist. Jeg har vært i omtrent 37 land med et par flere planlagt i år. Jeg har reist på forretningsreise, jeg har vært en del av en flokk og tatt bussturer, jeg har bodd på all-inclusive resorts, jeg har reist solo, jeg har ryggsekk, og jeg har gjort det helt uplanlagt.

Riktignok var noen av de mest minneverdige opplevelsene når jeg bokstavelig talt kommer til destinasjonen med bare det første natten vandrerhjemmet booket og deretter spørre andre reisende og lokalbefolkningen hvor jeg skulle bo, hva jeg skulle spise, hva jeg skulle gjøre, hvor lenge jeg skulle bo , og hvor jeg skulle dra neste gang.

Jeg har hatt min del av kultursjokk også. I Marokko, etter et par dagers flyoverføringer og en heldags togtur som ble forsinket ut på natten, gikk vi inn i fotgjengermedinaen til Fes med bagasjen, og så fullstendig forvirret ut. Lokalbefolkningen svermet oss og spurte om vi hadde et sted å bo, og ga oss tilbud om en seng og varm dusj på stedet. Vi fortalte dem at vi allerede har en Riad og ba om veibeskrivelse, bare for å bli ført nedover en serie smale mørke smug sent på kvelden. Til slutt viste det seg å være de riktige retningene, men hele opplevelsen av å være min første eksponering for et fremmed land og kultur var litt overveldende.

Utenfor Bab Bou Jeloud byport i Fes, med medinaen og riaden vår et sted inne; Dette var så langt taxi kunne ta oss.

På den mindre ekstreme siden har jeg ofte gått inn på et herberge / hotell og bedt dem om å anbefale en lokal reiseleder, men med denne siste øyeblikk tilnærmingen, og aldri nok tid på et gitt sted, har jeg hatt litt overpriced ennå sub -optimale opplevelser.

Med litt planlegging, noe som lett kunne gjøres mens jeg ventet på flyplassen eller togstasjonen over wifi, fant jeg det enkelt å unngå skuffelse. Et raskt søk etter lokale guider i ditt gjør vanligvis susen. Det er mange nettsteder som kobler deg til lokale guider. Mange av dem er enkle å bruke, og jeg har fått gode resultater tidligere, men igjen prøver hver guide å selge sin egen turne. Det er ikke noe galt med det, men det mangler noe. Du kjøper noe på stedet med noen du aldri har hatt noen kontakt med. Du har ikke gjort undersøkelser eller sammenligninger for å se hva annet som er der ute, eller om dette er god valuta for pengene. Det er ikke personlig eller ivaretatt det du leter etter og hva du vil se eller gjøre.

Nykommer 43km.co har laget en tjeneste som svarer på alle disse. Du begynner den typiske måten ved å fylle ut et skjema med reisedatoer, budsjett, hva du vil ha og hva du er interessert i å se og gjøre. Det unike med dem er at de ikke bare selger deg en ferdiglaget turne, og de er ikke en portner eller reisebyrå som setter sammen en pakke for deg, men de sender faktisk forespørselen din til et dusin uavhengige lokale eksperter og turer guider som konkurrerer om din virksomhet. Len deg tilbake og se tilbudene rulle inn. Jeg sendte inn en turforespørsel for min ukes lange ferie i Nord-Vietnam i august, og om kvelden hadde jeg to tilbud, neste morgen hadde jeg 8, og dagen etter hadde jeg mottatt 11 tilbud, hver med detaljerte reiseruter og informasjon om hotellene og hva som var inkludert. Mens alle hadde god verdi, var en håndfull av tilbudene spesielt interessante for det jeg lette etter. Jeg spurte dem et par spørsmål ved hjelp av meldingssystemet på nettstedet og fikk raskt svarene jeg lette etter. Jeg valgte den lokale turen jeg ønsket, og fortsatte med bookingen. Jeg betalte et depositum på 20% som jeg kunne kansellere og motta full refusjon inntil 7 dager før turen. Turplanlegging gjort enkelt.

Turtilbud jeg fikk etter at jeg fylte ut skjemaet

Selv om jeg har mer enn fire måneder før turen, og dette var en full ferie inkludert transport, hotell, guide og aktiviteter, ville jeg også være sikker på å bruke dem til å finne en bytur neste dag i Bangkok eller noe. Det eneste er at tjenesten er bare tilgjengelig for destinasjoner i Sørøst-Asia for øyeblikket, men i henhold til deres vanlige spørsmål utvides de. La oss håpe at dette skjer i tide til Peru-turen min i oktober!

43km.co er basert i Canada og tilbyr også gratis reiseruter for å hjelpe deg med turplanlegging og hjelper reiselystne til å få kontakt med andre reisende rundt om i verden.