Fra Berlin vinter til Capetown sommer i 12 dager i januar

Hvis du bor i Europa på vintertid, vil du sannsynligvis ha det samme problemet som meg med å mangle sol og D3-vitamin i blodet, noe som får deg til å føle deg deprimert og begynne å gjøre vinterdvalemodus hjemme til slutten av vinteren.

I år bestemte jeg meg for å redde feriene mine fra i fjor for å gå et sted solfylt og varmt om vinteren. Jeg sjekket kartet, og jeg fant en vakker natur i den sørafrikanske byen “Capetown” med 30 ° C mens jeg i Berlin var -1 ° C på samme tid.

Alt på turen min var veldig spontan. Planen min var å tilbringe tre dager først i Capetown og deretter resten går jeg på Garden-ruten (et sted du kan ha sprø fotturer, strikkhopping og nasjonalparker). Jeg hadde bare en generell idé om hva jeg vil gjøre, men jeg planla ikke om noen detaljer.

3 dager i Capetown

Jeg bodde på et herberge kalt “91 loop” som ligger i “long street” (en gate som har alle restauranter og uteliv), det var et veldig fint sted å møte andre reisende og planlegge turen med dem.

Jeg har bestilt en pod. på dette vandrerhjemmet var det som et veldig lite rom som passer deg til å sove eller sitte. og en liten hytte ved siden av for å legge veskene dine. hva var veldig hyggelig personvernet inne i poden. prisen med super 20 € / natt.

Det var også andre billigere alternativer for 11 € / natt, men jeg foretrakk denne for personvernet og har mindre støy.

91 sløyfe pod

Dag 1 (bytur )

Begynnelsen av min første dag jeg gjorde busstur med by, det er en billig måte å transportere på hvis du vil gjøre en 1-dagers tur til mange steder, busstasjonen var bare 2 minutter langt fra vandrerhjemmet.

Jeg har bestilt Deluxe Hop On-Hop Off Tour, og den byr på de blå og røde linjene som har flest sightseeingsteder og solnedgangsbussen er inkludert.

Jeg begynte med den blå linjen.

Byturbuss

Min første stopp var i Kirstenbosch. Det er en super vakker landskapshage med enorme grønne områder og bordfjellet i bakgrunnen. Dessverre begynte det å regne etter 30 minutter å være der.
Jeg hørte at det er noen konserter som skjer i helgene på scenen på dette stedet, sjekk det fordi jeg ikke hadde sjanse til å gjøre det! men noen andre reisende gjorde det, og de sa at det er veldig bra.

Så gjorde jeg vinturen hvor du kan se vingårdene og vinsmaken. siden jeg ikke drikker, prøvde jeg ikke det, men stedet er kult å se selv om du ikke drikker.

Det var tid for sen lunsj og regnet stoppet så jeg tok bussen til Hout Bay. Jeg fikk fin sjømat på bukten med fin utsikt over stranden. så jeg så på store 2 seler som satt på bredden og folk matet dem og koset dem.

Etter det var det nesten solnedgang. Jeg tok solnedgangsbussen for å signalisere bakke der du kan se Capetown by fra toppen og se solnedgangen over byen med bordfjellet i bakgrunnen. Jeg var ikke så heldig som gjorde paragliding på grunn av været. men jeg hadde så mye hyggelig tid der. men ikke glem å ta med deg en jakke, det var iskaldt der oppe.

Etter at solen var borte, var det på tide å dra til vandrerhjemmet og møtte noen reisende og spise middag Mama Africa restaurant, restauranten hadde en sannhet av sprø kjøtttyper (som struts og krokodiller) beklager hvis du er vegansk! og de hadde et veldig kult band med live afrikansk musikk, og alle danset.

Dag 2 (Penguins )

Jeg ba noen av de reisende jeg møtte dagen før om å bli med meg og få en drosje til Cape Point hvor vi kan se at Atlanterhavet og de indiske hav møtes.
akvarellene og fjellene var virkelig rolige, fredelige omgivelser.

Avtalen vi gjorde med sjåføren var å få ham til å bli hos oss en hel dag for 1000 Ran = 63,46 €, og vi delte prisen for 4 personer. det var en veldig god avtale.

Deretter satte vi kursen mot buldre strand for å se pingvinene.
Boulder beach har 2 deler. den første er pingvinpark der du kan se pingvinene bak gjerdet og det andre stedet er steinstrand hvor du kan se få pingviner og se nærmere på dem, og hvis du er heldig kan du svømme med dem. ikke gå glipp av denne delen. fordi de fleste av de som reiser, savner det.

Da måtte vi tilbake til vandrerhjemmet for å spise middag i vandrerhjemmet restaurant. de serverer virkelig fantastiske burgere og pizza. du må prøve dem.

Dag 3 (Vandring av Bordfjell ⛰)

Jeg våkner veldig tidlig og dro sammen med noen andre turgåere fra Couchsurfing-gruppen til bordfjellet. vi velger Platteklip Gorge trail, det var lett å vandre og hyggelig scene. da vi var på toppen av bordfjellet var vi så heldige at det var sol og klarte å se byen fra toppen uten skyer. (det er bedre å sjekke været før du går opp og bedre ta en jakke med deg noen ganger er det kaldt)

Så tok vi taubanen for å gå ned og nyte utsikten.
Etter turen var vi så slitne. så vi dro til vandrerhjemmet for å slappe av og spille kicker og snakke med andre reisende for å finne folk som ville bli med meg for hageveien.

Om natten klarte jeg å finne 3 andre mennesker til å gjøre hageveien, og spurte resepsjonen på vandrerhjemmet hvor vi skulle dra og hva stopp vi ønsket å gjøre. så leide vi en bil i 5 dager for å gjøre hage ruten.

Hageveien var et supergale eventyr vi så løver, elefanter og bomba fra Simba-film. vi gjorde strikkhopping og mange turer i den vakre naturen.
Følg med på neste del for hageveien ...

Spør gjerne i kommentarene om alt som har med turen å gjøre.