Første stopp… Innia

Forberedelse til våre 365+ dager på veien var et eventyr på seg selv. Fra å lese opp på de siste reisebloggene, oppdatere tolv-tabeller regneark om viktige handlingsemner og oppdateringer til reiseruten, pakke og pakke på nytt ti ganger for å passe til alt i Nomatic Vesker, søke om visum, få armene våre stappet med nåler og sa farvel til familie og venner - vi var klare for en ferie!

Spol frem til i morges, der jeg skriver fra Maldivene, med Tiger-ølet mitt i hånden, og det kunne ikke være en mer perfekt ramme å lene seg tilbake, slappe av og reflektere over denne første måneden jeg var borte. Det er bare frem til i dag at omfanget av reisen virkelig har satt seg inn. Frem til nå hadde vi den samme engstelige følelsen alle ferierende får på slutten av turen - bortsett fra at vi har 335 dager til å gå ...

Innia i et øyeblikksbilde

En av tingene jeg gleder meg til hvert par dager med å ringe hjem og chatte med vår mest fantastiske niese, Sophia, som omtaler India som Innia. Legg alltid et smil på ansiktene våre hver gang vi ser henne når hun skriker ut Innia!

Vi bestemte oss for å begynne vår reise i India. Da vi ikke visste hvor vi skulle begynne, jobbet vi veldig tett med min virtuelle rockestjerneassistent Rajeeth (lokalisert i Bangalore) pluss hjelp fra et lokalt turfirma - Tour My India for å kartlegge våre 21 dager i landet. (Jeg vil legge ut vår fulle reiserute i løpet av de kommende ukene, inkludert hotell, restauranter og et raskt sammendrag av nettstedene vi besøkte).

Totalt sett forelsket vi oss i India. Tyngdepunktene vi hadde før kom ble utvist så snart vi ble kjent med noen av de vennligste lokalbefolkningen, mangfoldet i kulinariske opplevelser og de store forskjellene i naturen (og luftkvaliteten) mellom Nord og Sør i landet. Vi dekket massevis av bakken på 21 dager inkludert 1.643 km med bil, 26.5 timer med flyging og 143.574 trinn gjennom følgende byer:

New Dehli> Agra> Jaipur> Udipar> Mumbai> Aurangabad> Munnar> Thekaddy> Alleppey> Cochin

Følg med for fotooppdateringer her.

Det var mange historiske steder, templer, fotturer og utflukter som vi elsket, men ønsket å dele et par veldig distinkte og unike opplevelser som skilte seg ut for meg:

# 1 - Møte min VA: den mest minneverdige delen av India var å kunne møte opp med min virtuelle assistent Rajeeth. I min forrige blogg (Reflections Before My 365 Day Road Trip) snakket jeg om hvordan jeg de siste to årene har jobbet med å automatisere og outsourcing viktige oppgaver i livet mitt. Kjernen i dette er en strålende, motivert og talentfull 29 år mann som for første gang noensinne fikk jeg møte. Jeg ble nervøs av hotellet mitt på grunn av grunner til at jeg ikke kunne forklare det. Det var som å møte din venn etter mange år med å skrive frem og tilbake, og opplevelsen var verdt reisen. Vi brukte den bedre delen av dagen på å dele historier, lo og virkelig bli kjent med hverandre for å snakke om hans ambisjoner og mål. Jeg er evig takknemlig for muligheten til å møte Raj og gleder meg til å fortsette vår reise sammen i årene som kommer.

# 2 - Real Life Frogger: den største justeringen for oss i India var galskapen som de kaller kjøring. Mellom mangelen på sikt fra smog i Nord-India til den konstante svingen rundt for å smette unna enten en bil, semi, ku, geit, scooter, lastebil, hund eller kjempehull, alt jeg kan si er at vi er glade for å være i live (takk for del til hele flasken Gravol jeg knuste underveis).

I løpet av turen ansatt vi et par fantastiske sjåfører som alle vil gjenta følgende for oss:

"De eneste tre tingene en sjåfør trenger i India er solide bremser, et super distinkt og høyt horn og lykke til”

# 3 - True Kerala Massage Experience: hver guide vi hadde på turen anbefales sterkt at vi opplever en spesiell Kerala regional massasje (kjent som Abhyangam). Mens vi var i Munnar, oppfordret sjåføren oss til å prøve en lokal butikk og en gutt, og vi var i godbit. Fra papirhåndklædet til den bunnsolid massasjesengen, startet økten med varme duftende oljer som ble helt over hele kroppen (nok olje til å gjøre deg til en seriøs skli-og-glid-utfordrer) etterfulgt av å være lett karat hakket ALLE over. For å fullføre opplevelsen, tørket de hele kroppen vår med en fille, og hvis du er heldig (som vi ikke var), dusjet du for å vaske den gjenværende oljen av. Totalt sett må du prøve, men min eneste anbefaling ville være å betale litt ekstra penger for å få det til på hotellet ditt (vi prøvde begge erfaringene bare for å sammenligne gateopplevelsen med den vi hadde på Kofiland-hotellet i TheKaddy, og det er vel verdt de ekstra 500 rupiene).

# 4 - Eksplosjon av smaker som hovedsakelig ble enige med magen: som store matvarer er dette områdene vi gjorde en god del research på før vi satte kursen mot landet for å sikre at vi traff et par av de beste restaurantene India hadde å tilby. Noen treff og savner underveis, men prøvde virkelig å spise den lokale delikatessen i hver region vi besøkte. Jeg har listet opp alle restaurantene som jeg vil dele, men våre topp tre må-se-steder var: # 1 - Bombay Canteen [Mumbai] // # 2 Peshawri [Agra] // # 3 Suvarna Mahal [Jaipur]. Før du drar til India, må du laste ned Zomato-appen som den beste måten å lære om restauranter i byene og sjekke ut menyene på forhånd.

PS - totalt antall naaner for turen var 32 (yikes). Kunne ikke få nok av det hvitløk og smør naan i hver by vi dro for å suge den fantastiske karrien.

PPS - full avsløring Jeg endte opp med å bli ganske syk etter Mumbai, og takket være vår fantastiske reisehelsespesialist på Safeway var vi forberedt med Ciprofloxacin, som fungerte som en sjarm over tre dager og brakte tarmen tilbake til baseline.

Personlig refleksjon

Svaret mitt ut av kontoret slutter med følgende sitat:

"Den eneste sanne reisen ville ikke være å reise gjennom hundre forskjellige land med de samme øynene, men å se samme land gjennom hundre forskjellige øyne." - MARCEL PROUST

Som dette sitatet visste jeg innerst inne at det å komme meg bort i 365 dager og besøke 30+ land underveis ikke ville hjelpe meg med å løse alle mine klanemer eller samle noen avsløringer. Det ville ikke være følelsesløs og usikkerhet eller tanker jeg hadde før jeg dro fordi Mark borte mot Mark hjemme, uansett bakgrunn eller beliggenhet, trenger å være lykkelig og rolig.

Hva denne første måneden har tillatt meg å gjøre er:

# 1 - Trekk i støpselet og koble fra - lettere sagt enn gjort. Med det nydelige e-postskjoldet og den virtuelle assistenten ved siden av meg trodde jeg at jeg skulle bli Captain Disconnect, men det motsatte skjedde den første uken, da jeg ønsket at hotellet WiFi skulle sjekke inn på det siste og beste. Imidlertid var det den beste måten for meg å glemme, koble fra og fortsette å minne meg selv om de tre viktigste leksjonene jeg sist hadde mellom å hoppe tilbake på Headspace-bandwagon med morgenmeditasjonene mine for å holde meg super opptatt med våre utflukter, fotturer og stadig spise. år: impermanens, løsrivelse og kontroll.

"SANN RETNINGSFORSLAG ER IKKE SKILT PÅ LIVET, MEN ABSOLUTTFRIHETEN I DIN HELDE FOR Å UTFORSKE LIVEN." RON. W. RATHBUN

Rask tips: for å hjelpe meg selv med å koble av så mye som mulig, kjøpte jeg et ChatSim-kort for $ 44, som lar deg bare få tilgang til Whatsapp (og andre chat-applikasjoner) kontra full tilkobling (aka e-post) i et helt år.

# 2 - Få perspektiv gjennom å være til stede og reflektere - i løpet av de første ukene vurderte jeg hver av mine 200+ tidsskrifter og hundrevis av bekymringer i Worry Table (se siste innlegg for mer informasjon) fra i fjor under vår ledige tid. Noen fikk meg til å le, noen fikk meg til å gråte og andre var vennlige påminnelser rundt de virkelig viktige tingene i livet mitt, og hvor altfor ofte jeg sannsynligvis tok dem for gitt. Å være i India og være vitne til den enorme forskjellen i rikdom, leve levekårene kombinert med luft- og vannkvaliteten på linsen min når jeg tenker på fordommer, bekymringer, utsikter og til slutt minnet meg om viktigheten av perspektiv. Å vokse opp og leve i et av de tryggeste, reneste og mest demokratiske landene i verden - jeg måtte virkelig reflektere lenge og hardt over å flytte tankegangen, ominnbinde bekymringene mine, jobbe hardt for å leve i her og nå og være jævlig takknemlig for alt jeg har i livet!

"REISEN ER FATAL Å FORREDDELSE, BIGOTRI OG NÆRMYNDIGHET, OG MANGE AV VÅRE MENNESKER TRENGER DET SORELT PÅ Desse kontiene. BREDE, HELE, CHARITABLE UTSIKTER AV MENN OG TINGER KAN IKKE KJENTES AV VEGETATERING I EN LITT HJERTE AV JORDEN, ALLS LIVSSTID. ”- MARK TWAIN

# 3 - Vær åpen for læring og skjønnlitteratur - fritid er en merkelig ting. I mellom alle turene og å se på nettstedet, hvitløk naan og timer med kjøring klarte jeg å fullføre fem bøker og komme tilbake for å lese så mye som mulig. Inkludert i dette åpnet jeg tankene mine for noen solide skjønnlitterære romaner (Origin, The Rooster Bar, Turtles All the Way Down), som før jeg aldri reiste aldri tillot meg å gjøre. Forsøk på å skaffe et nytt tips, triks, leksjon eller fakta fra leseregimet mitt, ble jeg fortært av å lese sakprosa. Jeg har gått glipp av det. Utenom å åpne for en kreativ side av tankene mine igjen, lærte skjønnlitterære historier jeg leste meg mer enn jeg noen gang kunne forestilt meg og har fått et helt nytt perspektiv på å utvide horisontene mine… og bokrepertoaret. (Andre favoritter på turen så langt var The Wisdom på søndager og omlesing Tuesday’s With Morrie)

DU BØR ALDRI LESE BARE FOR ‘NYTTIGHET.’ LES FOR å gjøre deg selv smartere! MINDRE DOMME. MER TIL Å FORSTÅ DIN VENNES INSANEBEHAVOUR, ELLER BEDRE YET, DIN EGEN. Velg ‘HARD BOOKS.’ DER DU MÅ KONSENTRERE PÅ HVIS LESING. OG FOR GUDS SAKE, IKKE LAT MEG HVER HORDRE DU SIER, ‘JEG KAN IKKE LES BILDE. JEG HAR bare tid for sannheten. 'BILDET ER SANNHETEN, FOL! NOENSINNE HØRING AV LITTERATUR '? DET betyr en fiksjon, for, dum. ”JOHN WATERS

Logg av for nå og dro til Sri Lanka de neste to ukene. Til neste gang…