Frokost sightseeing: de beste frokostplassene i verden (ifølge meg) | REDIGERINGEN

Jeg må tilstå at jeg, uansett destinasjon, alltid er nysgjerrig på hvordan frokosten ser ut i hver nye by jeg besøker (en aktivitet jeg liker å kalle “breakfast sightseeing”). Spørsmål om hvordan folk starter dagen og hva som er lokket etter lokalsamfunnet, spiser meg sammen med reisevesenet mitt. Noen ganger minner de meg om hjemme, andre transporterer meg og ønsker meg hjertelig velkommen til byen, og noen overrasker meg ved å vise meg at de samme frokostingrediensene jeg kjenner kan lage en annen tallerken. Når jeg ringer alle foodies med en forkjærlighet for å oppdage nye steder, vil jeg dele med deg mine favorittflekker som jeg har besøkt mens jeg er på reise

The Friendly Toast - Boston, MA

Da jeg besøkte denne retro-kafeen i Boston, visste jeg at denne byen lovet hva alle reisesidene erklærte: en kulturell, intellektuell og elegant atmosfære i hvert hjørne. Friendly Toast er det klassiske stedet som inviterer deg til å nyte en kopp kaffe, komplementere den med en kreativ eggeplate og kanskje, krydre morgenen din med blodig mary ... alt sammen omgitt av fargerike og vintage dekorasjoner. I mitt siste besøk, august 2018, hadde jeg Sam’s Garden Omelette: en omelett fylt med sopp, asparges, spinat, hvitløk og bare et snev av geitost. Den ble servert med deilige hjemmefronter og en kopp frukt. Jeg reiste alene, så min +1 var den mest festlige servitøren som prøvde å overbevise meg om å ha en av cocktailer i løpet av hele timen jeg bodde. Jeg nøyde meg bare med kaffe, og ga meg en unnskyldning til å besøke igjen.

Hjemmelaget Hecho en Casa - Lima, Perú

Lima erobret hjertet mitt med mengden farger gatene hadde, sammen med kombinasjonen av hav og fjellatmosfære, og selvfølgelig, med maten. Et gastronomisk reisemål, det er et must for alle mennesker som er forelsket i gleden av å spise. Alle slags kallenavn du gir til stedet som flørter med deg fra kjøkkenet. Cebiche, anticuchos, sanguchitos, listen kan fortsette. Men la meg ta med på listen, Homemade Hecho en Casa, er et av brunsjstedene som får deg til å føle deg i bestemorshuset ditt på den mest spesielle måten.

• Adresse: calle Henry Revett 259 - Miraflores, Lima Lima 18, Peru
  • Instagram: https://www.instagram.com/homemadeperu/

Juniorer - New York, New York

Forrige gang jeg besøkte New York, var det iskaldt ute. Les dette fra en jente som for tiden bor i en by som er helvete (bokstavelig talt), noe som betyr at kaldt vær er utfordring. Da jeg la meg ned i en kald seng inne på et kaldt hotellrom, sulte jeg (og kjølig også). Jeg googlet etter et sted i nærheten som kunne gi meg mat som ikke var hotellromservice, og jeg fant Juniors. Menyen så ganske fin ut, leveringstjenesten var tilgjengelig, men i det øyeblikket jeg leste karakterer som Hillary Clinton, Barack Obama og til og med Nicky Jam (latinamerikansk representant) hadde besøkt, skjønte jeg at jeg måtte gå ... Det var et historisk landemerke. Gudskelov jeg gjorde det (selv om jeg frøs ansiktet mens jeg gikk). Det var lunsjtid, og jeg bestilte en fersk oksesmørbrød sammen med en coleslaw og den respektive sylteagurk. HERREGUD! 2 år senere, og jeg tenker fremdeles på det salte og saftige berøret i brisket igjen i brioche bun. Dette var umiddelbart en del av favorittene mine!

• Adresse: 1515 Broadway, 45th St. B / W Broadway & 8th Ave, New York, NY 10019
  • Nettsted: https://www.juniorscheesecake.com/blog/restaurants/brooklyn/

Img kilde

San Sebas Cafe - Cuenca, Ecuador

Tilbake her på Ecuador, er det en plassert ved navn San Sebas Café, en amerikansk-lignende kafé i byen Cuenca, bare 3 timer hjemmefra. Første gang jeg besøkte var jeg sammen med en god venn, og vi ble begge overrasket over stedet det øyeblikket vi gikk inn. Den ferske aromaen av organisk kaffe, det koselige været og måten en dame mottok oss på. Vi satt ved siden av et vindu i solen. Jeg plukket pannekakene som flørte med meg i det øyeblikket jeg leste navnet deres: havremel bananpannekaker med nøtter. Min venn hadde en vestlig omelett fylt med cheddarost og bacon og en varm sjokolade. For de søte, salte og bittersøte morgentrangene!

• Adresse: San Sebastián 1–94 y Mariscal Sucre, Plaza San Sebastián, Cuenca - Ecuador
  • Nettsted: http://www.sansebascuenca.com/

Zingerman's Delicatessen - Ann Arbor, MI

Da jeg besøkte min yngre søster på college, besøkte jeg Zingerman's Delicatessen. De definerer seg ikke som et frokoststed, men de er faktisk hjemmet til de beste bestilte smørbrødene. Ved siden av en deli, hvor de selger hjemmelaget brød, oster, oljer, kaffe og mye mer. Se for deg en verden der du aldri vet hva du skal bestille, fordi alt virker perfekt. Det var slik jeg følte at jeg så på Zingermans meny, med ønsker om å ha magen så enorm at jeg kan smake mer enn en sandwich. Jeg gikk for Georgia Reuben, en kalkunbrystsandwich med sveitsisk emmentalost, coleslaw, russisk dressing på grillet jødisk rugbrød. Mykheten i brødet og de smakfulle bitene, gjorde at det føltes som frokost. Jeg har til og med bestilt en kyllinglatte (ja, du har lest den riktig).

• Adresse: 422 Detroit Street, Ann Arbor, MI 48104
  • Nettsted: https://www.zingermansdeli.com/

Confitería Los Molinos - Buenos Aires, Argentina

Etter en lang og vill natt med festing i Buenos Aires, hvor jeg sovnet nesten klokka 7 (som er litt tidlig for dem), bestemte jeg meg for at jeg måtte gå ut til den klassiske frokosten. Knapt våken, men i humør av å leve min siste dag i raseri byen, søkte jeg etter et panadería (bakeri). Jeg slapp meg inn i et tilfeldig i et hjørne i nærheten av meg, det het Confitería Los Molinos. Jeg ba om en av de berømte argentinske fakturaene: media lunas. Dette er en type kringle i form av en halvmåne, myk, smøraktig og søt. Jeg spurte det med skinke og ost og komplementerte det med en kaffe med melk. Rundt meg var det gutta som spiste en pyramide av media-lunasene mens de knuste gjennom morgenavisen. Mitt sinn var fortsatt på fest, og med frokosten ble magen med på festen også.

• Adresse: Av. Las Heras 3014, Buenos Aires, Argentina
  • Nettsted: http://www.losmolinos.com.ar/

Le Pain Quotidien - Chicago, IL

Hvor er elskere av avokado toast? Den beste jeg hadde var i Chicago den siste vinteren der en forkjølelse nesten skadet turen min til jeg kom til Le Pain Quotidien og ba om den varme honning sitron ingefær drikken og alt føltes bedre. Det var også sjansen for å møte den organiske menyen på stedet. Jeg hadde en avokado-toast, lettkledd med sitrus-spisskumlsalt, chiafrø og ekstra jomfru olivenolje. Et lite tips: tilsett et organisk hardkokt egg.

• Adresse: 20 N Michigan Ave, Chicago, IL 60602, USA
  • Nettside: http://www.lepainquotidien.com/

Churros con sjokolade - Madrid, Spania

Sist, men ikke minst, er det Madrid og det fantastiske morgenforslaget: churros con sjokolade. Jeg møtte dem øyeblikkelig etter en 12 timers flytur i jet lag-modus og litt svimmel, men den tykke, mørke, men søte sjokoladen var kraftig nok til å holde meg i gang. Hvis du lurer på, er churros en stripe med stekt deig støvet med sukker eller kanel. Spanskere spiser dem med café con leche, eller bare en kopp sjokolade. Jeg spiste dem i La Perla Churreria i landsbyen Velilla. Imidlertid vil du finne mange av dem, og min anbefaling vil være å be om et sted til alle lokale. Hvis du er fan av dessert til frokost, bør du begynne å tenke på en 12 timers flytur snart.

Opprinnelig publisert på www.myunidays.com.