Baegundae Peak - En seoul-gripende tur til toppen

Jeg kunne henge med her en stund.

Uten tvil den mest berømte toppen i Seoul, Baegundae Peak Trail er i Bukhansan nasjonalpark - en massiv skog i den nordlige delen av Seoul, Korea. Denne turen er en kjeve-dropper hvis jeg noen gang har sett en. Her er en smak av turen:

William (stipendiat) og jeg bestemte oss for å takle dette fjellet på en solrik lørdag ettermiddag. Normalt er ikke helgene det beste tidspunktet å gå (de sier at du føler at halvparten av Seoul går tur med deg), men publikum var ikke så ille med mange mennesker som fortsatt er på Chuseok-ferien.

Inngangen til stien ligger på vestsiden i parken ved siden av det som føles underlig som en Colorado skiby, med gater foret med mange tradisjonelle utendørsbutikker (som K2 og Northface) samt mindre kjente merker, som (antar jeg) The Northface knockoff, The Redface? Hmm ...

Dette er en ekte butikk. I Korea.

Tett på tid valgte vi å ta den korteste, men bratteste stien oppover fjellet - 4,0 km hver vei. Den første ¾ av turen; var nesten helt under baldakinen. Mens skogen var vakker, med bare noen få små topper i byen nedenfor for å ta inn, var vi ivrige etter å komme oss til toppen.

Seoul klynger seg i det fjerne gjennom en av de få små åpningene i trærne

Heldigvis ble den forsinkede tilfredsstillelsen lagt til storheten når vi brøt gjennom kalesjen ... vi ble ikke skuffet. Byens store omfang var fantastisk. Byen utvidet bokstavelig talt rundt fjellene etter hvert som den vokste.

Den sørlige delen av Seoul fra Castle Gate nær toppen

Vi trakk på, vanskelighetsgraden økte når vi kom nærmere toppen. Tau og til og med trapper noen steder var nødvendig for å gjøre turen gjennomførbar uten klatreutstyr. Vi trakk oss opp over store steiner og stadig bratt stigning.

De siste 0,4 km var bratt bratt

Da vi endelig nådde toppen, var jeg tapt for ord. Jeg sto på toppen av et fjell i full størrelse omgitt av en enda større by. Seoul fortsetter omtrent så langt øyet kan se, i alle retninger.

Utsikten var fantastisk fra alle vinkler ...

Vi smidde oss bort til en stor stein som lå oppe mot kanten av en klippe. Høyder pleier å få magen til å snu, så jeg så ikke ned, men den var høy.

Jeg tok frem Mavic-en for en rask flytur (tydeligvis), men livevideo-strømmen til telefonen min fortsatte å kortslutte. Ikke det du ønsker skal ha når du prøver å få det komfortabelt med å lansere dronen din over en klippe på over 100 meter ...

All svette og nerver på dette tidspunktet

Vi var tett på tid, og jeg var klar til å gi opp, men bestemte meg for å starte opp alt på nytt og gi det ett skudd til ...

Hun bare ba om å fly

... og det funket! Jeg fikk tingen opp i luften så raskt jeg kunne, og hun fløy som en mester. Utsikten fra live feed var fantastisk, variasjonen mellom deler av fjellet, fra steinete til skog, alle vevd sammen i perfekt harmoni. Elsker det.

Men det var brygger som brøt ... Bergarten jeg lanserte fra var på nok en skråning at jeg var bekymret dronen kunne begynne å gli hvis jeg landet henne på bakken. Ikke bra. Det eneste levedyktige alternativet var å ty til håndfangsteknikken. Normalt ikke noe problem, men med vinden som tok seg opp, stabiliteten avtok og 50+ koreanere så i bakgrunnen - ristet jeg i støvlene mine.

Med vinden hylende som en hyene, senket jeg sakte Mavic mot min utstrakte hånd. Føtter plantet. Å slå hjertet. Står innenfor trinnene fra en dråpe med flere historier. Enhver glippe opp og dronen skulle gå, eller verre ...

Akkurat da jeg nådde opp for å ta tak i basen, blåste et stong vindkast dronen ut av posisjon. Mens knivene svingte rundt, klippet den høyre bakre propellen på tommelen! Det gjorde vondt som faen, men takk gud ikke trakk noe blod (det ville vært flaut). Jeg samlet meg, tilbakestil posisjonen min og flyttet inn for et nytt forsøk. Denne gangen låste jeg fingrene fast rundt bunnen av dronen og klemte hardt. Sporadiske klapper og jubel fra tilskuerne anerkjente den vellykkede landing da propellorene bremset til stopp. Adrendaline maks. Oppdrag utført. Jeg fikk skuddene jeg ville ha. Gi meg beskjed hvis du synes det var verdt det :-)

Hvis du liker videoene og legger ut, gi meg beskjed med klappene og kommentarene nedenfor - takk for at du leser!

William og meg på toppen (drone ble lansert fra berget til venstre)