2018: Det beste året fullt av nye opplevelser

Jeg husker perfekt begynnelsen av 2018; Jeg tilbrakte nyttårsaften med mine livslange venner, og jeg kan fremdeles huske følelsene og forventningene jeg hadde til året som var i ferd med å begynne. Det skulle bli mitt år; Det året jeg fylte 18, tok jeg endelig eksamen fra videregående, begynte på universitetet i en ny by på egen hånd, fikk førerkortet mitt og mye mer gode ting skulle komme rundt hjørnet.

Når jeg ser tilbake fra i dag, 1. januar 2019, kan jeg si at 2018 har oppfylt alle forventningene mine langt, det har vært uten tvil det beste året i mitt liv og avsluttet det i San Francisco, der jeg skriver dette fra, har vært den perfekte viklingen opp til et år full av berikende opplevelser, uforglemmelige turer, flotte nye mennesker og oppnå livslange drømmer.

Januar 2018 startet med en tur til Madrid for å besøke min eldre søster, som jobbet på Facebook. Hun viste meg rundt på kontorene, og jeg kunne ikke være lykkeligere med det.

Februar var sannsynligvis den travleste og en av årets mest spennende måneder. Det startet med en tur til Barcelona med mamma, dette var veldig spesielt; Året før søkte jeg om et entreprenørskapsprogram som heter Imagine Express, som var et slags hackathon, men under en togreise; Så hva betyr det? Programmet besto av en togtur med en gruppe gründere fra Barcelona til Paris, hvor vi tilbrakte 2 netter og deretter til London. I løpet av turen måtte vi utvikle et forstyrrende forretningsprosjekt i grupper på 3 ved å bruke en metode som hjalp oss med å identifisere et problem og levere en forstyrrende løsning. Ideene ble utviklet under togreisen og i Paris, og da måtte vi presentere banen vår i London Eye.

Jeg så denne muligheten på internett og bestemte meg for å søke. Cirka to måneder senere, i januar, mottok jeg en e-post der jeg sa at jeg ble valgt som finalist, og at jeg måtte reise til Barcelona den helgen for å lage 1 minutters tonehøyde. De valgte 3 finalister, og den som leverer best tonehøyde ville bli valgt.

Jeg var så spent på å bli valgt og få muligheten til å dra til Barcelona, ​​men etter noen minutter innså jeg at banen var på søndag og jeg skulle til Punta Cana med foreldrene mine på mandag.

Jeg var i ferd med å sende en e-post til organisasjonen der jeg sa at jeg var veldig takknemlig for at de valgte ut, men dessverre hadde jeg ikke tenkt å kunne dra, men plutselig innså jeg at det var en endring i å vinne en tur med alle utgiftene dekket og at hvis jeg vinner, skulle det bli en livsendrende opplevelse, så jeg overtalte foreldrene mine til å la meg gå og til slutt mamma kom med meg.

I løpet av uken før jeg dro til Barcelona jobbet jeg så hardt på banen min, og det lønnet seg fordi jeg ble valgt for å dra på turen med ytterligere 13 gründere.

Pitching i Barcelona for å gå inn i utfordringen

Etter to uker og en ferie til Punta Cana i mellom, så jeg meg på vei til Barcelona for å starte denne reisen. Jeg møtte teammedlemmene og deltakerne, og snart ble de som familie. Dagen etter drar vi til Paris.

Arbeidet var så intenst. Vi hadde et mål som vi trengte å oppnå på så kort tid. Teamet mitt og jeg jobbet i et prosjekt for IKEA, som var en av sponsorene. Vi utviklet en app som bruker AR-teknologi som tillot brukere å ta et bilde av alle møbler og viste dem det nærmeste IKEA-alternativet fra katalogen. Jeg kan ikke forklare med ord hvor mye jeg lærte, vi utviklet prosjektet fra null og vi klarer å fullføre det og lage en heis tonehøyde. Etter 2 dager med intenst arbeid ankommer vi London, og vi satte ideen i London-øye for dommerne. Det var en utrolig følelse å kunne vise arbeidet vårt på toppen av det mest berømte hjulet i verden. Det var 2 lag for hver sponsor, og den som presterte best tonehøyde fikk muligheten til å presentere prosjektet på Mobile World Congress i Barcelona, ​​en av de viktigste teknologi- og mobilitetsmessene, samt at alle deltakerne fikk en gratis billett.

Presentere vårt arbeid på London Eye

Heldigvis vant teamet mitt og vi satte ideen foran så mange mennesker på en av de viktigste stadiene i Mobile World Congress, det var en drøm, en livsendrende opplevelse, og jeg kan ikke være mer takknemlig for hele teamet av Imagine, arrangørene av denne opplevelsen.

Mobile World Congress i BarcelonaEn slik emosjonell opplevelse. Virket som en familie etter de 3 intensive dagene

Å komme tilbake til skolen etter denne turen var en stor utfordring, jeg følte at jeg var så uproduktiv, jeg følte at jeg ville dedikere de 8 timene jeg brukte på skolen til å gjøre noe mer utfordrende. Den følelsen varte ikke så lenge, da jeg ble kontaktet av "Universidad Rey Juan Carlos" i Madrid for å holde en snakk med studenter fra bedriftsledelsen, selvfølgelig sa jeg ja, og jeg tok et tog til Madrid den andre uken i mars . I Madrid bodde jeg i leiligheten til fetteren min, og jeg tilbrakte helgen med henne.

To uker senere tilbød selskapet Procter og Gambler (P&G) meg sjansen til å snakke med sine ansatte på hovedkvarteret i Madrid om hvordan min generasjon ser fremtiden for arbeidet og hvordan jeg tror at store selskaper kan tilpasse seg for å fange oppmerksomheten til digital generasjon når det gjelder sysselsetting. Denne praten var del av et program startet av selskapet kalt P&G-generasjoner i et forsøk på å forstå hva unge talenter leter etter når de bestemmer hvor de skal jobbe.

April var en måned som jeg trengte å ta igjen skolearbeidet, eksamenene mine var i mai og juli, så jeg trengte å begynne å revidere fordi jeg har hatt det veldig travelt i løpet av forrige måned. Imidlertid ble jeg invitert til å holde en tale i Valencia på en Women Techmakers-arrangementer som ble sponset av google, så jeg forberedte konferansen.

Endelig fylte jeg 18 år i slutten av april, og jeg feiret bursdagen min med alle vennene mine.

18-årsdag

Uten tvil kan jeg si at mai var den mest stressende måneden i livet mitt, eksamenene som avgjorde om jeg klarte å gå på universitetet var mindre enn en måned unna, og at presset drev meg sinnssyk. Imidlertid prøvde jeg å slappe av noen ganger, og jeg gjorde selv paraseiling for første gang!

Juni ankom, og det var den verste og den beste måneden i livet mitt på samme tid. Jeg hadde eksamener til den 28., men den dagen var episk og jeg vil alltid huske den, da det var begynnelsen på interrail. Den dagen hadde jeg min siste eksamen, matematikk og etterpå skulle jeg direkte til flyplassen, så jeg gikk på skolen med den massive ryggsekken. Jeg følte meg så lettet.

Klar til å gå

Å interrailing over hele Europa var episk og uforglemmelig. Vi dro fra Valencia til Paris, deretter Amsterdam, Milano og så tok vi et tog i Italia og dro til Venezia, Cinque Terre og Roma. Vi hadde ikke noe planlagt, bare flyene og toget, og vi sov på billige herberger som vi booket kvelden før. Vi lagde så mange gode minner og anekdoter; å måtte søke over hele Milano med en 10 kg-pose i løpet av natten fordi vi booket et enstjerners hotell som så farlig ut og vi nektet å sove der eller løpe rundt Paris flyplass fordi vi ikke betalte for t-billetten og vi måtte snike inn gjennom sperringene uten at flyplasspolitiet legger merke til det. Det var 12 dager med rent eventyr og uten stopp.

Bare to uker etter at jeg kom hjem, tok jeg et fly til Shenzhen, Kina. Jeg tilbrakte august i denne fantastiske byen på jobb og praksisplass som produktansvarlig, og det jeg lærte i løpet av denne tiden var uvurderlig. Jeg opplevde en helt annen kultur, måten de tenker og oppfører seg på er helt annerledes enn vår, og som fikk meg til å innse hvor viktig er å kunne tilpasse seg og forstå andre mennesker, jeg begynte å lære kinesisk og jeg besøkte fabrikker som hjalp meg til å forstå alt arbeidet som ligger bak å lage og utvikle et nytt produkt. Hver dag var et nytt eventyr, selv å gå til supermarkedet var så morsomt, ingen forsto engelsk, så jeg måtte prøve å kommunisere på kinesisk og med gester. Jeg ønsket virkelig ikke å komme hjem igjen, og jeg skulle ønske jeg kunne komme tilbake snart.

September ankom, og heldigvis like før jeg la meg på universitetet, kunne jeg endelig skaffe meg førerkortet. To uker senere dro jeg endelig hjemmefra og dro til London for å begynne på universitetet og livet mitt som en uavhengig person, noe jeg virkelig så ut og det eneste som motiverte meg under eksamenene.

Det første semesteret på Uni har vært så gøy, jeg møter mange mennesker, deltok på veldig interessante arrangementer og utforsket denne uendelige byen, hvor det alltid er noe å gjøre eller besøke. Jeg har så mange uforglemmelige minner, og jeg håper at dette semesteret er like berikende som det første. Livet på universitetet har vært så annerledes enn rutinen min da jeg var på skolen, her har jeg mye mer fritid og jeg har endelig ikke en daglig rutine, hverdagen er annerledes og jeg elsker det.

Desember ankom, og det var på tide å dra hjem igjen etter 3 måneder. Jeg likte veldig enkle ting som jeg ikke satte pris på før jeg kom til London, spiste frokost på det stedet jeg pleide å gå, vandre barbeint i sanden og bare nyte været og solen.

For å avvikle dette fantastiske året reiste jeg til California med foreldrene mine når vi leide en bil og kjørte over ruten Pacific Highway. Vi besøkte Los Angeles, Santa Monica, Venice Beach, Malibu og kjørte deretter nord stoppende ved Pismo Beach for å se solnedgangen, så sov vi ved Monterey og morgenen etter, som var den siste dagen i året, besøkte vi Carmel by the Sea , en veldig søt by der vi spiste en autentisk amerikansk frokost før vi satte kursen mot Silicon Valley, hvor vi besøkte Google-hovedkvarteret, spiste på de berømte californiske inn-og-ut-burgere og besøkte Stanford University. Jeg ønsker virkelig å kunne studere her en dag, det var så inspirerende. Så dro vi til San Francisco og tilbrakte nyttårsaften med kusinen min, som er bosatt i San Francisco, hva en flott måte å begynne på 2019. Turen var så morsom og uforutsigbar, ettersom vi ikke hadde noe planlagt, kunne vi gjøre hva vi ville gjøre, og det var første gang foreldrene mine og jeg reiste slik.

2018 har uten tvil vært det beste året i mitt liv full av livsendrende opplevelser og leksjoner som har formet slik jeg er. Jeg kan ikke vente med å se hva 2019 har for meg, og jeg planlegger allerede gode ting fremover.